Ska det behöva vara såhär?

Var lagom glad när jag var tvungen att ta 17-tåget hem igår eftersom jag hade utbildning i ärendehantering på eftermiddagen. Kändes för övrigt som en eftermiddagsföreläsning. Tack Maggan för tårtan och pausen vi fick. Men det gav lite matnyttigt. Nu förstår man vad man ska ha den där "skiten" till.

Jaja väl på centralen är tåget redan 8 minuter sent. Det är väl piece of cake om det inte vore för dörrar som krånglar och signaler som inte vill fungera. Vilket då leder till att lilla jag kliver innanför dörren hemma vid 19:30, då hade jag visserligen köpt med mig mat hem också men det tog tre minuter. Sätter på tvn, det är rapport och det första jag hör är; "SJ ställer in över 100 avgångar den närmaste veckan på grund av reparationer...". Har det företaget hört talas om information någon gång. Jag åker i alla fall varje dag och tycker att en lapp eller ett utrop i högtalarna på tåget inte är för mycket begärt. Men det är ju bara min åsikt. Eller det kanske är som inom mitt område, energimarknaderna, att konsumenterna är mätta på information och att man vill se handlingar. Ho men visst och det kanske denna åtgärd kan klassas som men ändå information har ju aldrig skadat.

Skärpning SJ om ni vill ha fler resenärer!

/ Mathilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0